Razgovor sa vama je nuzan i nemoguc.

Neodgodiv u uzurbanom zivotu, mada odlozen za nikad.

недеља, 26. септембар 2010.

Drugarska pesma


Ништа ти не разумеш
мој најрођенији блесане,
уображени принче
што те је живот размазио.
Да знаш колике сам ноћи
узнемирене и бесане
дрхтао крај твог узглавља,
покривао те и пазио.


Ти си за мене још увек
парче тек рођеног меса,
онај мусавко што вришти
и целу кућу потреса.


Ја сам те, лепото моја,
научио да ходаш.
Свима сам плаћао пиће
кад су ти зуби никли.


Ја сам ти дао живот.
Није те донела рода.
А сада смо се одједном,
један од другог одвикли,
као да све што кажем
заиста не разумеш
и као да све што умем
ти трипут боље умеш.


У реду, паметна главо.
Ја сам те љуљао, купао,
поносио се тобом,
немуште речи срицао,
и доста своје младости
због тебе сам полупао
и кад је у свет требало
због тебе нисам се мицао,


него сам сав оседео,
мој надувенко мили,
да би твој живот вредео
и дани ваљани били.


Данас, кад рођендан славиш,
све ћу свечане торте
побацати кроз прозор
на ужас родбине целе.
Ти знаш: ја сам твој отац.
Ми смо од такве сорте
што не сме да задрхти
кад одапиње стреле.


Можда још није касно.
Једном се мора све рећи:
и другарски и тужно
и грубо и срнећо.


Пропустио сам године.
Испустио те из руку.
Све твоје слабе оцене
мољакањем сам решио.
Вечито сам се свађао
кад те други истуку.
Био си моје мезимче,
и ту сам најтеже погрешио.


Четрнаест ти је година
и зар те стварно не вређа
да стално за тебе подмећем
и душу и главу и леђа?


Хоћу да јасно кажеш
кад мислиш да будеш мушкарац.
Зар треба и сутра да решавам
све што ти одраслом фали?
"Тата, шкрипи у браку...
на послу...дај за џепарац..."
А ја ти и даље помажем,
јер те волим и жалим.


Не честитам ти рођендан.
Ми смо се узалуд борили
и стварали само чуда,
а ништа нисмо створили.


И ево, данас ти дајем
реч родитељску и мушку:
ако не постанеш човек
на овој, тек започетој
чаробној стази живота
- морам ти разбити њушку
макар ожењен био,
макар у тридесет петој.


Никад те тукао нисам.
То за дечаке није.
Ал сутра, одрасли принче,
видећеш како се бије.

M.Антић

Нема коментара:

Постави коментар